maanantai 24. heinäkuuta 2017

Tyylievoluutio 2004-2017

Tällä kertaa ei todellakaan nähdä uusia asukuvia vaan lähdetään liikkeelle ajasta, jolloin omaan ihonsävyyn aivan liian tummaksi värjätty tukka oli cooleinta, mitä voi olla. Eli vuorossa on nyt pohdintaa omasta tyylistä ja sen kehittymisestä alkaen jostakin yläasteelta ja päättyen siihen, missä nyt ollaan.

Ala-asteella en ollut mitenkään kiinnostunut vaatteista vaan ensimmäiset muistikuvat siitä, että se oma tyyli on ollut jollain tavalla tärkeää ovat vasta yläasteajoilta. Ensimmäinen täkeä tyylijuttu olivat printtiteepaidat ja tummaksi värjätyt hiukset. Sen jälkeen siinä 15-vuotiaana tulivat mustat palkkiraidat muuten vaaleassa tukassa ja silloin fedora oli mun mielestä bilepukeutumisen asuste numero 1! Kaikkineen noina aikoina tietynlainen sulautuminen joukkoon oli todella tärkää. Kolmas kuva on ajoilta, kun olin juuri täyttänyt 18 ja kävin baareissa minkä ehdin. Kuviosukkahousut ja mustan mekon päälle puetut topit kuuluivat niiden aikojen juttuihin.



Sitten päästäänkin aikoihin lukion jälkeen. Nämä kuvat on otettu mun ollessa 20-vuotias. Niihin aikoihin keksin, että mekko ei olekaan vain juhlavaate ja hamstrasin kaapit täyteen kaikenlaisilla printeillä varustettuja hameita ja mekkoja. Hauskaa muuten, että sekä tuota farkkupaitaa, että toisen kuvan läpinäkyvää paitasta olen käyttänyt edelleen tänäkin kesänä!



Seuraava kuva on mun vaihtoajoilta vuodelta 2013. Ranskassa pukeuduttiin koulussa paljon Suomea tyylikkäämmin ja siellä mun tyyli koostui siksi usein bleiseristä yhdistetynä mekkoon tai mustiin housuihin (en tunnusta, että legginseihin :'D). Kuva sen sijaan on otettu matkalla Berliinissä ja siinä näkyy tuo viininpunainen takki, koska vaihdossa ollessani rakastuin aivan täysin siihen väriin ja hankin paljon vaatteita ja laukunkin tuossa sävyssä!



Ehkä vuoden 2015 paikkeilla mun tyyli on alkanut saavuttaa aika lailla nykyisen suuntansa. Tyttömäisyys ja pieni leikkisyys on iskenyt jo vuosien ajan, samoin kukkakuviot. Paljon taitaa kertoa sekin, että iso osa mun vaatekaapista on hankittu jo pari vuotta sitten ja ne miellyttävät silmää edelleen.




Missä sitten ollaan nyt? Ainakin viimeisen parin vuoden aikana olen oppinut käyttämään jälleen farkkujakin, mutta hameet ja mekot ovat edelleen mun vaatekaapin kulmakiviä. Mustaa käytän aika vähän, koska se ensinnäkin tuntuu synkältä ja toiseksi imee itseensä kaikki koirankarvat ja vihaan karvaisen näköisisssä vaatteissa kulkemista. Jos kuvaisin mun nykyistä tyyliä kolmella sanalla, ne olisivat naisellinen, mukava ja kokeilunhaluinen. Vaikka melko klassinen ja helppo tyyli on mun mieleen, haluan, että asuissa voi olla jotain yllättävääkin ja yhdistelen mielelläni erityylisiä vaatteita ja asusteita. Enää se teiniaikojen joukkoon sulautuminen ei ole onneksi tärkeää vaan sitä uskalta laittaa päälleen juuri sitä, mikä itseä huvittaa!

Mitä tykkäsitte tällaisesta postauksesta?

2 kommenttia:

  1. Nää tyylievoluutio postaukset ovat mun mielestä tosi mielenkiintoisia! Muistan kyllä tuon fedora trendin 😅 Sun tyylis on kyllä ihana! Itsekin käytän ennemmin mekkoja ja hameita kuin farkkuja, enkä itsekään tykkää juurikaan mustaa käyttää!
    Haluaisin itsekin tällaisen toteuttaa, pitäis vaan joskus ehtiä kaivelemaan kuvia vanhempien tietokoneelta. Harmi kun mun oma vanha läppäri ei enää suostu käynnistymään, joten sielä ei taida enää mitään kuvia saada :(

    Sara V

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin kaivelin näitä kuvia irg-galleriasta ja ties mistä :'D Itsekin tykkään lukea muiden tyylin kehityksestä! Tee sinäkin ihmeessä :)

      Poista


Kommenttisi piristää päivääni, kiitos siitä :)