keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Resepti: Sushi Bowl

Heippa! Tänään ajattelin jakaa teidän kanssa yhden mun uusimmista ruokaihastuksista eli sushi bowlin! Varmaan monille kyseinen annos on jo tuttukin ja olin itsekin nähnyt kuvia näistä ympäri internettiä ennen kuin lopulta päätin kokeilla! Nimensä mukaisesti tämä on siis kuin sushia, mutta kulhossa. Ehkä parhaiten tätä ruokaa kuvailisi jonkinlaiseksi sushin ja salaatin välimuodoksi. Tässäpä tulee mun versio kyseisestä herkusta!



Itse käytän sushissa riisinä ihan perus Risella-puroriisiä, koska se on selkeästi halvempaa kuin ne ihan oikeat sushiriisit, mutta lopputulos on käytännössä melko lailla sama! Kahteen annokseen laitoin suunnilleen 2 dl riisiä. Risellan oma ohje riisin keittoon löytyy täältä. Mä kuitenkin maustan riisin lopuksi tuosta ohjeesta poiketen riisiviinietikalla sekä ripauksella suolaa ja sokeria!

Sitten päästään hauskimpaan osuuteen eli mitä muuta kulhoon sitten tulee. Itse tykkään lohesta (tuore olis tietty kova, mutta useimmiten hankin varmuuden vuoksi graavattua), surimista, avokadosta, kurkusta ja porkkanasta. Porkkana ja kurkku sopivat mun mielestä tähän annokseen hyvin raastettuna! Toi kurkkuraaste on jotenkin ajatuksena mulle hämmentävä, mutta toimii silti :D Sitten vielä päälle hiukan seesaminsiemeniä ja mausteeksi soijaa niin siinä on ruoka kohdillaan! Ja vitsi kun näistä myös tulee niin nätin näköisiä!

Oletteko te jo kokeilleet sushi bowleja? Mitä te laitatte/laittaisitte oman sushi bowliinne?

2 kommenttia:

  1. Mäkin teen sushiriisin aina puuroriisistä, ihan hyvin toimii! Olen vasta kerran tehnyt sushia kulhoon ja sekin oli vähän vahinko, koska mieli teki sushia ja keitin riisit mutta sitten iski laiskuun enkä jaksanutkaan enää pyöritellä rullia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha juu on tää helpompi tapa kyllä :D

      Poista


Kommenttisi piristää päivääni, kiitos siitä :)