perjantai 17. maaliskuuta 2017

Suhtautumisesta ruokaan

Koska olen ollut koko elämäni aika laiheliini, olen saanut myös käydä melkoisen määrän erilaisia ruokakeskusteluja. Mun laihuutta on kauhisteltu, mutta myös kyselty laihdutusvinkkejä ihan kuin olisin joku diettiasiantuntija. Vaikka painoon vaikuttavat tekijät ovat toki osin perinnöllisiä, voin nyt jakaa koko maailman kanssa tämän minun salaperäisen ruokavaliovinkkini - rummunpärinää - se on, että syö kaikkea stressaamatta, mutta kohtuudella. Todella kekseliäs vinkki eikö totta :D



Mä syön kyllä enimmäkseen melko terveellisesti, mutta välillä vedän pussillisen karkkia tai hampurilaisaterian. Herkuttelun jälkeen syön kuitenkin seuraavilla aterioilla jälleen jotakin terveellistä. Mulla taitaa olla käynyt tuuri siinä suhteessa, että en edes jaksa syödä hirveän suuria määriä. Se saattaa tosin johtua ihan vain siitä, että olen koko elämäni syönyt kohtalaisen pieniä annoksia.

Mun mielestä syömisestä on tehty nykyään vähän liian ihmeellistä. Tuntuu että puolella ihmisistä alkaa olla niin kummallisia ruokavalioita, ettei niistä maallikkona enää ymmärrä yhtään mitään. Eri asia tietenkin, jos ei allergian tai muun vastaavan syyn takia voi jotakin asiaa syödä, mutta turha kaiken maailman asioista kieltäytyminen ei vaan saa mun ymmärrystä. En voi uskoa, että esimerkiksi maito tai viljat voivat olla ihmiselle niin kauhen pahasta, jos niitä syö järkevissä määrin. Tai se niin kammottu sokerikaan - jos herkuttelu toisinaan tekee iloiseksi niin miksei niin sitten vain tee! Ei se terveys varmaankaan muutamaan karkkiin tai lasilliseen kolaa silloin tällöin kaadu!

Sellaiset pohdinnat tälle päivälle! Millaisia mietteitä teillä on?

4 kommenttia:

  1. Tein äsken kaksi pellillistä siemennäkkkäriä - niin hyvää.
    Olen sitä mieltä, että jokainen meistä reagoi omalla tavallaan ruokaan / ruokiin, joten toisille voi jo vähäinenkin määrä esim. maitotuotteita aiheuttaa limaisuutta öisin.
    Kaarin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tuo on tietysti ihan eri juttu - ei silloin kannatakaan syödä! Pointtina oli lähinnä tuo, että mitä ihmeellisemmät dieetit tuskin ovat avain siihen, että pysyy laihana vaan enemmänkin se, että pitää järjen päässä :D

      Poista
  2. Todellakin ihan samaa mieltä! Alkaa jo riittää kaikki gluteenittomat, maidottomat ja vegaaniset hölönpölön dietit mitä tursuu joka paikasta :D syököön jokainen miten huvittaa, mut ei sitä tarvii muille tuputtaa :)

    VastaaPoista


Kommenttisi piristää päivääni, kiitos siitä :)