torstai 12. toukokuuta 2016

End of an era

Tänään se iski minuun - mä en ole enää opiskelija. Kaikki alkoi, kun tulin töistä kotiin ja lähdin koiran kanssa ulos. Jokirannassa vastaan tuli haalareiden paljous ja aika äkkiä päättelin, että tänään vaikuttaisi olevan Aatu. Vielä pari vuotta sitten en olisi missään tapauksessa voinut olla tietämättä tästä yhdestä opiskelijan vuoden kohokohdista, mutta nyt olin täysin unohtanut koko tapahtuman.

Mulla ei ole pariin vuoteen ollut enää erityisempää hinkua päästä opiskelijatapahtumiin tai vetää haalareita niskaan. Tällä kertaa pieni nostalgia kuitenkin valtasi minut. En tiedä, haluaisinko varsinaisesti edes mennä opiskelijarientoihin, mutta samaan aikaan on jotenkin hieman surullista, että se ovi sulkeutuu. Ei niin, etteikö näihin tapahtumiin tietysti voisi edelleen mennä, mutta ei se enää valmistumisen jälkeen ole sama asia.

 photo DSC_0423_zps0qrsjdtk.jpg

Hullua, että tämä kuitenkin varsin suuri vaihe on nyt mun elämässä ohi. Virallisesti saan paperit käteen parin viikon päästä, mutta elämä ei siitä mihinkään muutu. Teen jo nyt töitä ja kurssitkin on ollut kasassa jo hetkisen. En ole ajatellut kaipaavani opiskelijuutta sen enempää, mutta asioiden loppumiseen liittyy aina myös hieman haikeutta. Onneksi mulla on opiskeluajoista aivan mahtavia muistoja ja ystäviä, jotka pysyvät varmasti matkassa myös tulevaisuudessa.

Nyt täytyy vaan oppia hyväksymään itsensä tähän uuteen aikuiseen elämään! :D

4 kommenttia:

  1. Niin sama! Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella ;) Olen jopa huomannut kaipaavani luentoja ja tentteihin lukemista..

    Taisit saada kuvat taas toimimaan, hyvä hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo onneksi ne pelaa taas! Haha koskakohan mulle tulee toi kaipuu takas tentteihin :'D

      Poista
  2. Haha ymmärrän niin hyvin et voi tuntuu vähän hassulta :D Mut nauti! Ei enää (toistaiseksi) stressiä tenteistä ja muista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha totta. On tässä paljon hyviä puolia! :D

      Poista


Kommenttisi piristää päivääni, kiitos siitä :)