tiistai 1. maaliskuuta 2016

Ne kuuluisat superfoodit

Joka paikka on nykyään täynnä juttua erilaisista superfoodeista. Tuntuu, että pitäisi vetää jos jonkinlaista marjaa, jauhetta ja öljyä naamariin, että voi sitten päälle jakaa instagramissa parit terveysruokakuvat, että kaikki muutkin varmasti tietävät, miten upea ruokavalio sitä itsellä onkaan. Mä olen aina ollut vähän huono muistamaan syödä mitään vitamiineja tai muita, vaikka niitä välillä tuleekin hankittua. Uskon kuitenkin kyllä eniten ihan oikeasti vaan monipuolisen ruokavalion voimaan. Siitä huolimatta olen mäkin joitain superfoodeja ja muita terveystuotteita kokeillut ja jokunen on päässyt käyttöönkin!

 photo DSC_6988_zpsk9zfyetl.jpg photo DSC_6976_zpsnlqknjvx.jpg

Mun poikaystävä on paljon minua innostuneempi tällaisista jutuista, mutta olen mäkin sitten sen kautta hiukan tutustunut kaikenlaisiin tuotteisiin. Meillä on kaapit täynnä ties mitä pillereitä ja pussukoita, joista esimerkiksi msm-jauheesta tai kammottavasta spirulinasta en ole kyllä erityisemmin innostunut. On silti löytynyt niitäkin, joista tykkään! Puuron joukkoon olen alkanut aamuisin lisätä kuitua, chian-siemeniä ja välillä jotain marjajauheitakin. Olen huomannut, että tämä aamupala oikeasti toimii ja vatsassa tuntuu hyvältä. Toinen käyttöön päässyt juttu on kookosöljy, joka on kyllä siitä näppärä, että se käy niin suolaisiin kuin makeisiinkin syötäviin ja saapa sillä vielä kosteutettua ihonkin. Ja kyllä mä niitä vitamiinejakin aina välillä otan, kunhan muistan :D

Ootteko te innostunut jostain superfoodeista tai muista terveystuotteista?

4 kommenttia:

  1. Mä oon vasta nyt löytäny protskupatukat, vaikkei ne superfuudia olekaan :D Goji- ja mulperimarjoista tykkään tosi paljon mutta ne on aika kalliita, sekä tota kookosöljyä ois kivaa testailla (mut siinäkin hinta, gnuu >_<)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo näissä tuotteissa kyllä se hinta on aina harmillisin puoli! :P

      Poista
  2. Mä olen aina katsonut kaikkia superfoodeja sillä silmällä, että on superfoodeja ja "superfoodeja", se jälkimmäinen olkoot tätä terveysintoiluhöttöä, josta ei loppupeleissä ole edes niin paljon hyötyä... Siinä olet kyllä oikeassa, että monipuolinen ja terveellinen ruokavalio on kaikki kaikessa, eikä mikään korvaa sitä :) Itse käytän superfoodeja lähinnä muun ruoan maustamiseen, kuten säkin, vähän marjajuhetta sinne ja kuivattua kuitupitoista tiesmitä tuonne :D Pakko myös sanoa, että ei sitä eroa huomaa ulkoisesti tai sisäisesti, eli arvoitukseksi jää auttavatko nuo mihinkään ihan oikeasti. Mutta ainakin maistuvat hyviltä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo kyllä se maku on pääasia tosiaan! Tällasissa on niin mahdollista tietää, mitä hyötyjä niistä sitten ihan oikeasti mahtaa saada...

      Poista


Kommenttisi piristää päivääni, kiitos siitä :)