perjantai 25. maaliskuuta 2016

Iltavirkusta aamuihmiseksi

Muistan, kun opiskeluiden alkuvuodet olin todellinen iltavirkku ja yökukkuja. En ikinä päässyt sänkyyn ennen yhtä yöllä, vaikka kuinka olisi ollut aamukasin luento. Vastapainona nukuin päiväunia aina koulun jälkeen ja taas illalla olin virkeä kuin mikä. Vapaapäivinä nousin kyllä käymään aamulla lenkillä koiran kanssa, mutta sen jälkeen menin ehdottomasti takaisin nukkumaan ja makoilin kahteentoista sängyssä. Ennen nautin jotenkin erityisesti siitä yöajasta hereillä paljon enemmän kun virkeydestä päivisin.

 photo DSC_7327_zpsazpsvige.jpg photo DSC_7329_zpst4uoxnch.jpg

Viimeisen parin vuoden aikana olen kuitenkin tietoisesti alkanut nukkua enemmän, mennä aikaisemmin sänkyyn ja koittaa olla menemättä takaisin nukkumaan, kun olen jo kerran päässyt koiran kanssa ylös. Tämän seurauksena jotain todella erikoista on tapahtunut - olen nimittäin alkanutkin yhtäkkiä nauttia aamuista hereillä! Nykyisin minusta on ihanaa juoda kahvia rauhassa ja menen töihinkin mielelläni jo kahdeksaksi, vaikka voisin valita menemisen vasta kymmeneksikin. Edes vapaapäivinä en useinkaan nuku paljon yli kahdeksaan.


 photo DSC_7339_zpshocohjuk.jpg

En sano, että kumpikaan näistä nukkumistavoista (tai valvomis :D) olisi toistaan huonompi, jos se sopii muuten omaan elämäntilanteeseen. Sen voin kuitenkin sanoa, että kun jotkut väittävät olevansa iltaihmisiä, eikä sille voi mitään, niin kyllä muuten voi! Totuttelu uusiin rytmeihin saattaa viedä jokusen kuukauden, mutta kyllä näyttää siltä, että iltaihminenkin voi oppia nauttimaan aikaisista aamuista!

Oletteko te enemmän aamu- vai iltaihmisiä? Ja kivaa pääsiäistä kaikille! :)

6 kommenttia:

  1. Tosi mielenkiintoista! Vois itekkin kokeilla :D ja onnea valmistumisen johdosta♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, vaikka paperit ei kyllä olekaan vielä ulkona :D

      Poista
  2. Tosi hyvä postaus :) Mä oon kanssa itse aina ollut iltaihmisiä ja koulutehtäviä saatoin tehdä aamuyölle saakka ja koulun jälkeen taas nukkua päikkärit. Nyt oon tämän kevään haasteena päättänyt muuttaa unirytmin täysin, kun ei koulujuttujakaan kovin enää ole ja melko hyvin on lähtenyt käyntiin :) Joten ei todellakaan ole mahdottomuus muuttaa itseään iltavirkusta aamuvirkuksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tykkäsit! Ja itse oon kyllä tyytyväinen tähän nykyiseen rytmiin nyt, kun siihen on ensin päässyt kiinni :D

      Poista
  3. Itsellä on käynyt vähän toisinpäin :D Eli ennen olin hyvinkin aamuvirkku, mutta nykyään enemmän iltaihminen.. Kummassakin on hyvät ja huonot puolensa, mutta kiva tietää, että voi olla kumpaakin sorttia :D Hyvä postaus ja kuvat on aivan ihania!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tykkäsit! Ja kiitokset :)

      Poista


Kommenttisi piristää päivääni, kiitos siitä :)