lauantai 13. lokakuuta 2012

Bloggaan, siis olen

Muistan kun hamassa menneisyydessä avasin tilin boggeriin ja julkaisin nettiin blogin edes varsinaisesti tietämättä, mikä se on tai millainen siitä tulisi. Tämä oli aikaa, kun muotiblogi-ilmiö ei vielä ollut huipussaan vaan aika harvinaista, kasvotonta ja hiukan noloakin. Olin silloin vasta 17-vuotias.

Kirjoitin naama kuvista pois sotkettuna, nimimerkin turvin (erillä kuin nykyisin) ja minulla oli ehkäpä kymmenisen seuraajaa ja joitakin satunnaisia kävijöitä. Jälkeenpäin ajatellen tämä ensimmäinen kosketukseni bloggaamiseen oli varsin teinityttömäinen suttuisine pikku kuvineen ja lapsellisine juttuineen. En edes kehtaa paljastaa silloista blogiani, jos joku on vaikkapa sattunut sinne aikoinaan eksymään :D

Vuonna 2009 löimme sitten hynttyyt yhteen Alicen kanssa ja pistimme pystyyn Fashion Statement -nimisen muoti/lifestyleblogin. Silloin tapahtui hyppäys nykyiseen nimimerkkiin ja jäljet tästä blogista on nähtävissä edelleen blogisähköpostissani, jonka olen halunnut näiden aikojen muistoksi säilyttää samana. Tässä oli bloggausurani käännekohta, sillä tämän blogin aikoina löysin itseni bloggaajana ja muutin suuntani yleisistä vuodatuksista lifestyle-linjalle.

Vaikka tiemme Alicen kanssa erosivatkin vajaan vuoden jälkeen ja 13.10.2009 näppäilin ensimmäisen blogitekstini tänne omalla naamallani, jonka paljastamisen suhteen olin sitä ennen käynyt pientä sisäistä taistelua. Joskus mietin, mikä saa mut haluamaan kirjoitella näin, koska jotenkin kammoan aika pahasti ajatusta julkisuudesta. Toisaalta mielestäni on kiva lukea omilla kasvoillaan blogeissaan esiintyvien bloggaajien juttuja, joten tuntui reilulta, että itsekin teen silloin samoin. Blogin nimi oli vielä silloin Raindrops on roses and whiskers on kittens. Olin kai ihastunut Sound of Musiciin.

Kolme vuotta on nyt kulunut tästäkin! Vuodessa nimi vaihtui ytimekkäämmin Ihanaiseksi, joka oli kylläkin keikkunut osoiterivillä alusta saakka. En olisi ikinä uskonut, että vieläkin ollaan samalla tiellä. Vielä vähemmän olisin voinut uskoa, että bloggaaminen on antanut minulle jopa aiheen kandiani varten. Olen kasvanut ihmisenä ja kokenut kaikenlaista tämän blogin aikana ja mikä upeinta bloggaamisen kautta olen myös tutustunut muutamiin todella ihaniin ihmisiin! Tästä on muotoutunut minulle rakas harrastus, joka toivottavasti jatkuu vielä seuraavatkin kolme vuotta!!

Nyt ei muuta kuin...

Paljon Onnea Ihanaista 3vee 


4 kommenttia:

  1. Mulla on ihan vastaava kokemus bloggaamisesta joskus vuonna nakki. Hyvä kun uskalsi julkaista jotain minikkokoisia kuvia joissa näkyy pää takaapäin ;D. Sitten vaatteet pitkin lattiaa ja niistä kuvia ;D
    Hyvää 3 vee synttäriä :)
    x, Lara
    http://rockteraptor.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Haha joo tota se just oli! :D Kiitos!

    VastaaPoista
  3. Luulen, että moni muukin bloggaaja käy nuo vaiheet läpi. Eli siis blogin alkuvaiheessa piilotetaan kasvot. Itse olen melko uusi bloggaaja ja en vain ole vielä rohkaistunut näyttämään kasvoja kokonaan, vaikka olen miettinyt asiaa paljonkin.

    Kiva kirjoitus. :) Onnea 3-vuotis syndeistä! :)

    VastaaPoista
  4. Joo varmasti ihan totta :) Kiitokset onnitteluista!

    VastaaPoista


Kommenttisi piristää päivääni, kiitos siitä :)